Vastutustundlikkus
Läänemeri ja selle saarestik on Eckerö Line`i jaoks ülioluline – meri on meie elu. Me toetame ja arendame vastutustundlikke tavasid nii oma äritegevuses kui kogu väärtusahelas. Meie organisatsiooni igal liikmel on vastutus aktiivselt jälgida ja arendada meie ettevõtte jätkusuutslikkuse eesmärke.
Oleme pühendunud vastutustundliku turismi edendamisele ja jätkusuutlike tegevuste väljatöötamisele. Oleme liitunud kestlikku turismi edendava programmiga Sustainable Travel Finland ning kontrollime oma tegevuse keskkonnamõjusid keskkonnajuhtimissüsteemi ISO14001 abil.
Mida tähendab meie jaoks vastutustundlikkus?
Meretransporti mõjutab suur hulk direktiive ja õigusakte – soovides teha kõik endast oleneva, käsitleme vastutustundlikkust igapäevase tegevuse loomuliku osana ega piirdu keskkonnahoius pelgalt sätestatud normide järgimisega. Läänemeri, Soome lahe kaldad ja saarestik on meie elukeskkond. Eckerö kontserni eesmärk on minimeerida keskkonnamõju - oleme alati valmis kasutusele võtma uusi tehnoloogiaid laevade heitmete vähendamiseks ja jäätmete töötlemiseks.
Nii oma äritegevuses kui ka kogu väärtusahelas propageerib Eckerö Line vastutustundlikke tavasid, arvestades ökoloogilisi, majanduslikke ja sotsiaal-kultuurilisi aspekte. Me hoolime inimestest ning oleme kehtestanud vastutustundliku hanketegevuse suunised. Ettevõttes toimuvad regulaarsed koolitused ning julgustame oma töötajaid näitama üles initsiatiivi ohutuse, keskkonna ja vastutusprobleemide lahendamisel. Keskkonnahoidlikkus on meie klientidele nähtav kliendikeskses teenuses ja ohutuses, töötajatele võrdses ja toetavas kohtlemises töökohal ning usaldusväärset ja kuulavat partnerlust teistele sidusrühmadele. Otsime aktiivselt lahendusi meie majandusharus esinevatele sotsiaalsetele probleemidele.
Mis on Sustainable Travel Finland märgis?
Eckerö Line'il on Sustainable Travel Finland märgis. Tegemist on Visit Finland'i poolt välja töötatud ja Business Finland'i poolt tunnustatud märgisega Soomes tegutsevatele turismiettevõtetele ja piirkondadele, mis on heaks kiidetud ja läbinud jätkusuutlike meetmete ja valikute programmi Sustainable Travel Finland (STF) ning vastab programmis sätestatud kriteeriumidele. Märgis antakse ettevõtetele, kes teenindavad rahvusvahelisi turiste. STF-märgis tähistab vastutustundliku turismi pikaajalist, planeeritud ja eesmärgipärast arendamist. STF-märgist uuendatakse regulaarselt.
Keskkond
Energiatarbimise optimeerimiseks ja heitkoguste vähendamiseks parendame pidevalt oma laevade tehnilisi omadusi. Eckerö Line on liitunud merendussektori ühtse ambitsioonika heitkoguste vähendamise programmiga, mis on ellu kutsutud ELi ja IMO (International Maritime Organization ehk Rahvusvaheline Mereorganisatsioon) eesmärkide saavutamiseks.
Siit saate lugeda, kuidas reisijana keskkonda säästa ja keskkonnaheitmeid vähendada.
Heitmed
Meie jaoks tähendab keskkonnavastutus võitlust kliimamuutustega, vee ja õhu kaitsmist ning loodusvarade säästlikku kasutamist. Meie suurimaks jätkusuutlikkuse väljakutseks ökoloogilise vastutuse tagamisel on leida viis, kuidas toota tulevikus laevale vajalikku energiat ja eletrit ilma fossiilkütust kasutamata. Kasvuhoonegaaside heitkoguste vähendamiseks kasutame madala väävlisisaldusega kütust väävlisisaldusega 0,1%. Heitkoguseid mõõdetakse ja jälgitakse laevade kaupa ning tulemustest teavitatakse EL-i ja IMO-d.
Lisaks kvaliteetse kütuse valikule optimeerime sõidukiirust ja tagame laevade veealuse osa laitmatu seisukorra, kuivõrd need tegurid mõjutavad otseselt laevade liikumisega seotud kütusekulu ja sellest tulenevaid heitmeid. Sõidukiiruse kohandamine ja laevade tehnilised täiustused vähendavad lisaks kütusekulule ja heitmetele ka müra ja vibratsiooni mõju merekeskkonnale ja põhjasettele ning suurendavad reisijate mugavust..
ELi heitkogustega kauplemise süsteem laevandussektoris
Eckerö Line ühineb Euroopa Liidu heitkogustega kauplemise süsteemiga alates 2024. aasta algusest. Selle süsteemi eesmärk on puhtam keskkond, mida saame nii nautida kui ka hoida tulevastele põlvkondadele. Eckerö Line aitab heameelega selle eesmärgi saavutamisele kaasa. Keskkonnasõbralikkus ja vastutus on ülemaailmsed suundumused laevandussektoris.
EU ETS ehk ELi heitkogustega kauplemise süsteem
ELi eesmärk on vähendada kasvuhoonegaaside netoheidet 2030. aastaks vähemalt 55% võrra ja muuta Euroopa 2050. aastaks esimeseks kliimaneutraalseks maailmajaoks. ELi heitkogustega kauplemise süsteem on selle eesmärgi saavutamise peamine vahend. ELi heitkogustega kauplemise süsteem on lühend sõnadest European Union Emissions Trading System (ELi heitkogustega kauplemise süsteem). See on maailma esimene heitkogustega kauplemise süsteem, mis loodi 2005. aastal. ELi heitkogustega kauplemise süsteem on endiselt suurim heitkogustega kauplemise süsteem, mille eesmärk on kasvuhoonegaaside vähendamine mitmes riigis ja sektoris.
Alates 1. jaanuarist 2024 hõlmatakse ELi heitkogustega kauplemise süsteemi ka laevandussektori heitkoguseid
Praegu hõlmab ELi heitkogustega kauplemise süsteem elektri- ja soojusenergia tootmist, energiamahukaid tööstusharusid ja ärilist lennuliiklust Euroopa Majanduspiirkonnas. Alates 1. jaanuarist 2024 ühineb laevandussektor ja selle käitajad järk-järgult ELi heitkogustega kauplemise süsteemiga, et üheskoos saavutada ELi kliimaeesmärke.
Meretranspordil on Euroopa majanduses oluline ja keskne roll. See on üks energiatõhusamaid transpordiliike ja samal ajal peamine kasvuhoonegaaside heitkoguste allikas. Meretransport moodustab 3-4% kõigist ELi CO2 heitkogustest: 2021. aastal oli see üle 124 miljoni tonni (allikas EL Komisjoni koduleht).
ELi heitkogustega kauplemise süsteemi laiendamine kehtib suurte laevade süsinikdioksiidi heitkoguste suhtes (kogumahutavus üle 5000 tonni), olenemata lipust, mille all nad sõidavad.
Süsteem hõlmab:
- kõik Euroopa Liidu sisesel reisil ELi liikmesriigi sadamas peatuvate laevade heitkoguseid;
- 50 % heitkogustest, kui laeva teekond algab väljaspool ELi või lõpeb väljaspool ELi;
- kõiki heitkoguseid võetakse arvesse, kui laev on ELi sadamas ankrus.
Alates 2024. aasta algusest maksab Eckerö Line ELi kasvuhoonegaaside heitkoguste vähendamise jõupingutuste raames oma laevade MS Finlandia ja MS Finbo Cargo CO2 heitkoguste eest ning aitab kaasa kliimaeesmärkide saavutamisele.
Sujuvamaks liitumiseks heitkogustega kauplemise süsteemiga suurendavad laevandusettevõtted igal aastal ostetavate heiteõiguste arvu koguheite suhtes järgnevalt:
- 40 % teatatud heitkogustest 2024. aastal;
- 70 % 2025. aastal;
- 100 % alates 2026. aastast.
Kuidas süsteem töötab?
Ettevõtted omandavad saastekvoote igal aastal ELi heitkogustega kauplemise süsteemis. Heiteõigused on piiratud ELi kehtestatud piirnormiga. Üks ostetud heitekvoot vastab ühele tonnile süsinikdioksiidi heitele või ühele tonnile söega samaväärsele heitele. Heiteõiguste hind määratakse turul vastavalt pakkumisele ja nõudlusele ning õigused ostetakse enampakkumisel.
Heitkoguste piirnormi vähendatakse igal aastal, et saavutada kliimaneutraalsus aastaks 2050. See avaldab ettevõtetele survet kiiremini vastu võtma meetmeid, mis vähendavad nende keskkonnajalajälge.
Need ettevõtted sektorites, kus on kasvuhoonegaaside heite ülekandumise oht, saavad heiteõigused tasuta, et nad jääksid konkurentsivõimeliseks ega viiks oma tootmist EList välja. Heitkoguste enampakkumisel saadud vahendeid kasutatakse ELi liikmesriikide kliima- ja energiameetmeteks.
Esialgu kohaldatakse ELi heitkogustega kauplemise süsteemi süsinikdioksiidi heitkoguste suhtes, kuid alates 2026. aastast ka metaani ja dilämmastikoksiidi heitkoguste suhtes. Need lisatakse heitkogustega kauplemise süsteemi.
Mida on Eckerö Line teinud ja kuidas ELi heitkogustega kauplemise süsteem mõjutab kliente?
Eckerö Line on aastaid töötanud kasvuhoonegaaside heitkoguste vähendamise nimel. Oleme pühendunud ühisele ja ambitsioonikale merendusheite vähendamise programmile, mis on kooskõlas ELi ja Rahvusvahelise Mereorganisatsiooni (IMO) seatud eesmärkidega. Arendame pidevalt oma laevade suutlikkust optimeerida energiatarbimist ja vähendada heitkoguseid. See pole ainult keskkonnale kasulik, vaid pikemas perspektiivis ka ettevõtte majandusele.
MS Finbo Cargo ja MS Finlandia kasutavad madala väävlisisaldusega kütust (väävlisisaldus 0,1%) ning heitkoguseid mõõdetakse ja jälgitakse laevade kaupa. Tulemustest teavitatakse EL-i ja IMO-d. Sõidukiiruse kohandamine ja laeva tehniline seisukord mõjutab otseselt laevade liikumisega seotud kütusekulu ja sellest tulenevaid heitmeid. Seetõttu on kiirused optimeeritud ja põhjatöötlused on osa dokkimise ajal tehtavatest hooldustoimingutest. Pikemal peatumisel Tallinna või Helsingi sadamas kasutab MS Finlandia diiselmootori asemel kaldaäärset elektrit ehk tsentraalselt maismaal toodetud elektrit.
Üleminek ELi heitkogustega kauplemise süsteemile 1. jaanuaril 2024 suurendab Eckerö Line'i jõupingutusi kasvuhoonegaaside heitkoguste vähendamiseks. Sedasama teeb ka 2025. aastal jõustuv kütusealane ELi merendusmäärus: laevandusettevõtted investeerivad vähese CO2-heitega ja taastuvkütuse arendamisse, kasutamisse ja uude tehnoloogiasse. ELi heitkogustega kauplemise süsteem ja Fuel EU Maritime on suuremahulised süsteemid ja reformid, kuhu Eckerö Line investeerib märkimisväärselt rahaliselt. Sellest tingituna tekib vajadus lisada kulud sõidupileti hinna sisse - 0,50€/liinimeeter ja 1€/reisija.
Lisateavet Euroopa Liidu ETS süsteemi kohta saab Euroopa Komisjoni kodulehelt ja Suomen Varustamoide kodulehelt.
Energia- ja veetarbimine
Jäätmekäitlus
- põletatavad jäätmed
- plastjäätmed
- vanapaber
- klaasijäätmed
- alumiiniumpurgid
- vanametall
- ohtlikud jäätmed
- toidujätmed
- praerasv
- õlijäätmed
- pilsivesi
- reovesi (hall ja must vesi)
Toidujäätmete vähendamine
MS Finlandia ja MS Finbo Cargo reisijate arv oli 2023. aastal üle 2 miljoni ning aastas ostame laevadele toitu üle 4 miljoni euro. Kui reisijate ja toidukogused on suured, tekib kadude vähendamiseks väikestest kogustest arvestatav kogus ja isegi minimaalsedki iga-aastased parendused annavad märgatava efekti. Meie eesmärk on vähendada toidujäätmeid 2025. aastaks 30% võrra.
Kvaliteetne, maitsev ja kodumaisest toorainest vastutustundlikult valmistatud toit on meile oluline. Kuna väärtustame kasutatavaid tooraineid ja tehtud tööd ning jäätmete vähendamisega keskkonnale avaldatavat mõju, panustame toidujäätmete vähendamisse nii laevaköögis kui ka reisijate poolel.
Mõõdame regulaarselt mõlemal laeval tekkivaid toidujäätmeid. Täpsed mõõtmised võimaldavad meil jälgida, kuidas toidujäätmed laevade erinevates müügikohtades tekivad, ning juhtida jäätmete vähendamise meetmeid senisest paremini.
Toidujäätmeid saame vähendada igal käitlusetapil. Kõik algab toiduainete varumisest ja käideldavate toidukoguste planeerimisest. Toidujäätmete hulka saame vähendada ka toidu valmistamisel ja serveerimisel. Toidujäätmeid saavad vähendada ka reisijad, hoidudes taldrikule jäetavatest jääkidest.
- Varumine: Laevale toiduvarude hankimisel optimeerime ostukoguseid, tagame efektiivse laokäibe ja teeme koostööd usaldusväärsete tarnijatega.
- Toiduvalmistamine: laevaköögis laeva erinevatele restoranidele valmistatavad toidukogused tuleb hoolikalt kalkuleerida. Näiteks peab Buffet Eckerö menüü valik olema piisavalt lai ning sisaldama ka eri-/dieetroogi. Samas ei tohi pakutav toidukogus ületada tavapärast tarbimistaset. Toidukoguseid ja tarbimist jälgitakse laevakohvikutes, Rootsi laua restoranis ja kaubalaevas Finbo Cargo. Toidujäätmete vähendamisel on oluline ka kuidas on korraldatud toorainete käitlemine. Toorainekäitluse märksõnaks on optimaalsus. Investeerime kvaliteetsetesse tööriistadesse ja käitlustehnoloogiasse. Köögis kasutatakse näiteks vaakummasinat ja lihaveskit. Vaakummasinast järele jäänud tooraine võib äraviskamise asemel pakkida vaakumisse ja näiteks külmutada. Nii ei teki toidujäätmeid. Köögi lihaveskiga liha lõikamisel järele jäänud lihatükke, näiteks fileede otsatükke, saab kasutada muude lihatoodete maitse parandamiseks, näiteks lihapallitaignas. Hoolitseme selle eest, et meie töötajate teadmised toidujäätmete vähendamise kohta oleksid ajakohased.
- Serveerimine: toidu väljapaneku vaatlemisel tekib kolmas vaatenurk toidujäätmete vähendamiseks. Muuhulgas tuleb läbi mõelda toidu esitusviis ning serveerimisnõude ja tõsteriistade suurused. Kindlasti tuleb arvestada ka tüki ja portsjoni suurust. Näiteks oleme välja selgitanud kliendile sobivaimad koogitüki suurused magustoidulauas.
- Taldrikule jäetavad jäägid: MS Finlandia Buffet Eckerös võtab reisija taldrikule sellise toidukoguse, mille ta jõuab ära süüa. Rootsi lauas on soovi korral alati võimalik toitu juurde võtta. Oleme paigutanud Buffet Eckerö serveerimisliinidele jäätmetekke vähendamise infotahvlid. Kui einestamise tippaeg on möödas või kui sööjaid on vähem, siis koondame erinevatel serveerimisliinidel pakutavad toidud ühele liinile.
- 30% soodustus kohviku toodetele: õhtu viimasel väljumisel saate kohviku pakkumisest osta sama päeva tooteid -30% soodustusega. Vastav silt on pakendil. Nii vähendame kohvikutoodete kadu.
Inimesed
Kliendid
Meid ei oleks olemas, kui meil ei oleks kliente: kruiisireisijad, pendelreisijad, konverentsi- ja kaubaveokliendid. Nende ohutus on meie tegevuse alus ja kõrgeim prioriteet.
Soovime pakkuda oma reisijaile võrdseid tingimusi ja seetõttu arendame oma teenuste kättesaadavust. Pakume koostöös reisiterminalidega tasuta abiteenust reisijatele, kellel on liikumispuue, nägemis- või kuulmispuue või vanadusest tulenevad liikumispiirangud. Abistame erivajadustega inimest nii palju kui võimalik, alustades reisi broneerimisest, reisija reisiterminalist laeva pardale aitamisest, reisija toetamisest laevareisi ajal ning abistamisest laevalt maaleminekul. Loe lähemalt siit.
Eckerö Line on auhinnatud kliendiindeksi uuringus
Meie jaoks on ülioluline, et meie kliendid tunneksid end meie laevadel mugavalt. Meie eesmärk on olla kõige mugavam Tallinn-Helsingi liinil sõitev laev ja omandada Läänemere parima teenindusega laeva maine. Eckerö Line on auhinnatud kliendiindeksi uuringus, mis mõõdab Soome ettevõtete kliendikogemusi ja kliendilojaalsust kaheksas erinevas majandusharus. 2020. aastal nimetati meid Soome paremuselt kolmandaks ettevõtteks kliendikogemuste kategoorias ja neljandaks kliendilojaalsuse kategoorias. Meid arvati ka kümne parima digiteenuste tasemega ettevõtte hulka.
Mõõdame rahvusvaheliselt kasutatavat NPS-i (Net Promoter Score) lojaalsusindeksit ning iga päev vaatame üle klientide poolt jäetud tagasiside. Meil on hea meel teenindada oma kliente võimalikult hästi.
Ettevõtte töötajad
Meie personalitöö väärtustab töörõõmu, ausust ja ettepoole suunatud vaateid. Oleme alati otsinud ühiselt võimalusi ettevõtte kultuuri ja juhtimise parandamiseks ning meie eesmärk on olla parim töökoht Läänemerel. Meie töötajad on võrdsed ning me propageerime sihipäraselt ja süstemaatiliselt võrdsust töökohas. Juhindume ettevõtte võrdõiguslikkuse ja mittediskrimineerimise programmist. Meie töötajate palga-, töö- ja karjääritingimused on võrdsed. Rakendame nulltolerantsi diskrimineerimise, kiusamise ja kohatu käitumise suhtes.
Meie ettevõte on tunnustatud hea töökoht - Great Place to Work
Meie töötajate töövõime tagamine, säilitamine ja tugiteenuste pakkumine on töökoha vaimse ja füüsilise heaolu oluliseks osaks, mis lõppkokkuvõttes mõjutab vahetult ka ettevõtte tegevust. Tööheaolu näitab haiguspäevade vähenemine ja pensioniealiste töötajate kõrgem keskmine vanus. Investeerime ennetavasse töötervishoidu ning oleme välja töötanud viisid ja vahendid personali ja tööandjate omavaheliseks suhtlemiseks tööheaolu, selle edendamise ja töökultuuri üldise arengu küsimustes. Töötervishoiu ja tööohutuse nõudeid rakendatakse meie ettevõtte töökohtades nii maismaal kui laevadel, et parandada töökeskkonda ja töötingimusi, kaitsta ja säilitada töötajate töövõimet ning ennetada tööõnnetusi.
Meie töötajatel on võimalik parandada oma ametialast pädevust ja täiendada oma kutseoskusi. Lisaks isikliku arengu vajaduste arvestamisele korraldab tööandja regulaarselt koolitusi ja juhendamist.
Meie ettevõte on tunnustatud hea töökoht: Eckerö Line on alates 2018. aastast pälvinud suurepärase töökoha sertifikaadi (Great Place to Work). Sertifikaadi võitjate väljaselgitamiseks mõõdetakse töötajate heaolu. GPTW uuringutulemuste (2023) põhjal hindavad meie töötajad eelkõige võrdsust, õiglast kohtlemist, oma töö olulisust ja asjakohasust ning võimalust olla töökohal nemad ise ning tunda uhkust tehtava töö üle.
Usume, et hästi toimetulevad töötajad teevad oma igapäevatöös vastutustundlikumaid valikuid, mis peegeldub nende suhtlemises klientidega ja kliendikogemuses.
Ühiskond: haridus- ja ametiasutused
Meil on olnud pikaajaline koostöö haridusasutustega, mis on otseselt seotud meie valdkonna ja tegevusega, näiteks turismi- ja merekoolidega. 2020. aastal pälvis Eckerö Line Haaga-Helia aasta partnerettevõtte tiitli. Oleme pakkunud Haaga-Helia õpilastele praktikakohti ja võimalust tööelu tundma õppida, ühisprojektide kaudu oleme andnud ajakohast ja uut teavet oma tegevuse kohta.
Eckerö Line on paljudele noortele esimene töökoht. Meie jaoks on oluline anda neile hea algus, valmistada nad ette tööeluks ning olla eeskujuks tööandjana. Meil on hea meel, et saame anda oma panuse Soome turismi- ja teenindussektoris töötavate professionaalsete töötajate arvu suurendamisse, aga ka nende oskuste ja teadmiste süvendamisse.
Töötame sidusas koostöös erinevate ametkondadega, nagu piirivalve ja siseministeerium, politsei, Soome transpordi- ja sideagentuur Traficom ning transpordi- ja sideministeerium. Püüame omavahel suhelda võimalikult proaktiivselt, et tagada mitte ainult meie omavaheline sujuv koostöö ja ülesannete täitmine, vaid laevafirmade töökorralduse mõistmine ühiskonna tasandil.
Laevandus on kogu Soomele kasulik koostöösektor. Meie kaubaveod annavad Soome elanikele palju töökohti ning nende tõrgeteta toimimine on oluline osa meie riigi varustuskindlusest. Kriisiolukorras tagavad ühenduse maailmaga Soome lipu all sõitvad laevad, mis on mehitatud kompetentse Soome meeskonnaga.
Meie tegevuse põhimõtted
Majanduslik vastutus
Majandusliku vastutustundlikkuse aluseks on töö ja ettevõtte kasumlikkus. Eckerö Line`s töötab Soomes ja Eestis kokku üle 500 inimese. Eckerö Line'l on Soomes Võtmelipu (Avainlippu) kvaliteedimärk. Reisija toetab laevapiletit ostes otseselt ka meie tööhõivet.
Meie tegevusel on otsene ja kaudne mõju mitmele Soome ja Eesti ettevõttele ka väljaspool meie majandussektorit. 2019. aastal oli meie reisijate arv ligikaudu 1,9 miljonit ning reisijate tarbimiskäitumine nii merel kui ka maal mõjutab kohalikke ettevõtteid ja inimesi. Näiteks kasutavad meie reisijad sihtkohtade restorani- ja ühistransporditeenuseid.
Oleme avatud koostööks erinevate osalejatega, näiteks Helsingi ja Tallinna sadamate, ekskursioonide ja ürituste korraldajate ning kohalike haridusasutustega ning arendame kõiki koostöösuhteid vastavalt pidevalt muutuvatele vajadustele ja olukordadele. Loodame, et saame anda oma osa kohaliku ettevõtluse edendamisse ja mitmekesistamisse.
Avalikud suhted ja turundus
Püüame avalikkusega suheldes olla informatiivsed, avatud ja vastutustundlikud, ning arvestada meie mitmekesise kliendibaasiga. Me räägime lisaks õnnestumistele ka oma arengueesmärkidest. Kasutame avalikkusega suhtlemiseks ja turunduseks mitmeid suhtluskanaleid. Neist olulisimaks peame veebilehti, sotsiaalmeedia kanaleid ning B2C ja B2B infolehti.
Turunduses järgime õigusaktide nõudeid, näiteks Rahvusvahelise Kaubanduskoja ICC turunduseeskirju, ning austame eetilisi mängureegleid. Oleme oma teenuste pakkumisel sõnapidajad ja õiglased. Me kuulame oma klienti. Edukas suhtlus ja turundus viib kliendi meeldivale laevareisile.
Partnerid ja hankepoliitika
Eckerö Line soovib olla kõigile tarnijatele usaldusväärne partner ja investeerida pikaajalisse partnerlusse. Samuti soovime, et meie tarnijad ja partnerid järgiksid neidsamu eetikapõhimõtteid.
Hankijana väärtustame vastutustundlikke tegevuspõhimõtteid. Teeme vastutustundlikke ja jätkusuutlikke valikuid ning nõuame ka tarnijailt läbipaistvat ja vastutustundlikku käitumist. Juhindume hanketegevuses ettevõttes kehtestatud hankejuhistest ja ostueeskirjadest ning kontserni tarnijate eetikakoodeksist, mis aitavad tagada kvaliteetse ja vastutustundliku ostuprotsessi kogu meie organisatsioonis.
Hankijana tegutseme läbipaistvalt, õiglaselt ja vastutustundlikult. Järgime meile kohalduvaid seadusi ja määrusi. Olulisemad kohaldatavad õigusaktid on näiteks kliendivastutuse seadus, käibemaksuseadus, tollieeskirjad, aktsiisiseadus ja toiduseadus. Toidu, teenuste ja tarbekaupade hankimisel eelistame lähedal asuvaid tarnijaid ja kohalikke tootjaid. Eelistame ökomärgisega tooteid ja materjale. Arvestame oma ostude säilivusaega ja püüame enne uue partii ostmist eelmised ära kasutada. Kasutusaja ületanud tooted ja materjalid anname taaskasutusse.
Hankepoliitika ja kvaliteedinõuded
Kodumaised toiduained ja hooajakaup
Eelistame alati kodumaiseid ja lähiümbruses toodetud tooteid, kui need on saadaval mõistliku hinnaga. Kasutame oma restoranide toorainevalikus ja retseptikujunduses hooajakaupa. Hooajale iseloomulikke toiduaineid on märgata näiteks Eckerö Buffet menüüs, mida muudame kuus korda aastas.
Vastutustundlik kalavalik
Kala ja mereannitooteid ostame ainult vastutustundlikelt ettevõtjatelt, kelle tooted on pärit jätkusuutlikest kalavarudest. Eelistatud on MSC-sertifitseeritud tooted ning sertifikaat on alati nõutav krevettide, heeringa, tuunikala ja tursa ostmisel.
Liha ja piimatoodete päritolu
Suurem osa meie kasutatavast lihast ja lihatoodetest pärineb vastutustundlikelt Soome kasvatajatelt. Piimatoodete osas eelistame kodumaist toorainet ja teeme koostööd Soome piimatööstusega Valio. Meie toidukaupade hulgimüüja on kohustatud loobuma puurikanade munadest 2025. aasta lõpuks.
Orgaanilise toidu programm Portaat luomuun
Eelistame mahetooteid ning oleme seotud orgaanilise toidu programmiga Portaat Luomuun. Laevade pardal pakutav filterkohv Meira Kulta Katriina on mahetoode ning hommikusöögil pakume mahekaerahelbeid. MS Finlandia on programmi Portaat Luomuun 4. astmel ja MS Finbo Cargo 2. astmel.
Ühekordselt kasutatavad tooted
Meie eesmärk on viia ühekordselt kasutatavate toodete arv miinimumini. Püüame kõigis meie restoranides kasutada ühekordsete tarvikute asemel korduvkasutatavaid nõusid. Vajalikud toidupakendid on asendatud taastuvatest või ringlussevõetud materjalidest valmistatud ökoloogiliste alternatiividega. Lisaks on laevarestoranides kasutusel Soome perefirma Fibloni biolagunevad salvrätid.
Teenused ja tootmine
Teenuste ja sisseostetud tööde osas jälgime, et tellija vastutuse seaduse nõuded oleksid täidetud. Tellija vastutuse seaduses nõutud dokumendid tuleb esitada vastavalt enne töösuhte algust ja regulaarselt selle ajal.
Laeva hooldusteenuste ja meelelahutusprogrammide tootmisel eelistame lähipiirkondade partnereid ja püüame teenuseid hankida aastaringselt. Suuname nõudlust ka kõrghooajast väljapoole ja julgustame kliente pikendada oma reisil viibimist.
Turvalisus
2019. aasta jaanuaris oli MS Finlandia laevatehases korralises hoolduses, mille käigus paigaldati laevale uued päästeparved.
Laevaga seotud tegevuste peamised ohutusnõuded on määratletud rahvusvahelises konventsioonis inimelude ohutusest merel (SOLAS). Oma igapäevategevuses peame juhinduma rahvusvahelisest ohutuskorralduse koodeksist (ISM, International Safety Management) ja standardist ISO14001 (Environmental Management System, keskkonnajuhtimissüsteem). Laevadel MS Finlandia ja MS Finbo Cargo kehtivad üksikasjalikud ohutusjuhendid.
Ohutusnõuete eesmärk on tagada reisijate ja laevatöötajate, vara ja lasti ning keskkonna ohutus. Ohutuse tagamise süsteem hõlmab ka meie Helsingi, Tallinna ja Mariehamni kontoreid. Laevade seisukorda jälgitakse pidevalt ning vajadusel teostatakse jooksvaid hooldustöid. Laevade tehniline ülevaatus laevatehases toimub iga kahe aasta tagant.
Laevatöötajate hädaolukorras tegutsemise koolitused toimuvad laeva pardal iga nädal ning on kohustuslikud igale laevapersonalile. Õppuse käigus täidab igaüks täpselt talle määratud ülesandeid. Lisaks viiakse igal aastal koos erinevate ametiasutustega läbi mitmeid õppusi ja ülevaatusi, mis keskenduvad ohutuse aspektidele, mis on seotud laeva seisukorra, töötajate pädevuse ja reisijate juhendamisega. Ohutus on alati meie prioriteet.
Erakorralised olukorrad, näiteks COVID19, võivad kaasa tuua ka julgeolekuprobleeme. Laevade jaoks töötati välja viiruse levikut tõkestavad meetmed ja asjakohane klienditeave avaldati väga kiiresti. Pandeemia käigus on lisatud veel mõningaid meetmeid, et tagada meie klientidele võimalikult ohutu reisikogemus ja kõigi töötajate töökeskkonna ohutus.
Laevaga seotud tegevuste peamised ohutusnõuded on määratletud rahvusvahelises konventsioonis inimelude ohutusest merel (SOLAS). Oma igapäevategevuses peame juhinduma rahvusvahelisest ohutuskorralduse koodeksist (ISM, International Safety Management) ja standardist ISO14001 (Environmental Management System, keskkonnajuhtimissüsteem). Laevadel MS Finlandia ja MS Finbo Cargo kehtivad üksikasjalikud ohutusjuhendid.
Ohutusnõuete eesmärk on tagada reisijate ja laevatöötajate, vara ja lasti ning keskkonna ohutus. Ohutuse tagamise süsteem hõlmab ka meie Helsingi, Tallinna ja Mariehamni kontoreid. Laevade seisukorda jälgitakse pidevalt ning vajadusel teostatakse jooksvaid hooldustöid. Laevade tehniline ülevaatus laevatehases toimub iga kahe aasta tagant.
Laevatöötajate hädaolukorras tegutsemise koolitused toimuvad laeva pardal iga nädal ning on kohustuslikud igale laevapersonalile. Õppuse käigus täidab igaüks täpselt talle määratud ülesandeid. Lisaks viiakse igal aastal koos erinevate ametiasutustega läbi mitmeid õppusi ja ülevaatusi, mis keskenduvad ohutuse aspektidele, mis on seotud laeva seisukorra, töötajate pädevuse ja reisijate juhendamisega. Ohutus on alati meie prioriteet.
Erakorralised olukorrad, näiteks COVID19, võivad kaasa tuua ka julgeolekuprobleeme. Laevade jaoks töötati välja viiruse levikut tõkestavad meetmed ja asjakohane klienditeave avaldati väga kiiresti. Pandeemia käigus on lisatud veel mõningaid meetmeid, et tagada meie klientidele võimalikult ohutu reisikogemus ja kõigi töötajate töökeskkonna ohutus.
Vastuullisuus ja ympäristö
Itämeri ja ympäröivä saaristomme ovat meille elinehto. Edistämme ja kehitämme vastuullisia toimintatapojamme omassa liiketoiminnassamme ja koko arvoketjumme osalta. Eckerö Linen ympäristötyön päämäärä on olla luonnollinen osa päivittäistä työtä. Jokaisella organisaatiossamme on velvollisuus aktiivisesti seurata ja kehittää asetettuja ympäristötavoitteitamme.
Tavoitteenamme on, että toimintamme kuormittaa ympäristöä mahdollisimman vähän ja Eckerö Line kehittää jatkuvasti uusia menettelytapoja laivojen päästöjen ja jätetuotteiden käsittelyyn. Koko Eckerö-konserni on sertifioitu Lloyd's Quality Assurancen myöntämän ympäristöstandardin (ISO 14001) mukaisesti, mikä takaa jatkuvan työn ympäristökuormituksemme vähentämiseksi.
Merenkulku on turvallisuus- ja ympäristönäkökulmasta yksi säännellyimpiä toimialoja. Meitä koskee lukuisa määrä direktiivejä ja lainsäädäntöä. Koko henkilökuntamme osallistuu ympäristötyöhön ja vastaa oman työnsä ympäristö- ja vastuullisuustavoitteista. Koko henkilökunta saa säännöllisesti ympäristö- ja vastuullisuustyön lisäkoulutusta.
Kehitämme ympäristöystävällisiä tapoja toimia
- Polttoainekulutuksen vähentämiseksi lukuisia teknisiä kehityshankkeita
- Optimoimme ajonopeuksia, mikä vaikuttaa polttoaineen kulutukseen
- Käytössämme on maailmassa ainutlaatuinen moottorilämmön talteenottojärjestelmä
- Hyödynnämme maasähkömahdollisuutta
- Kierrätämme jätteet
- Pienennämme ruokahävikkiä
Hankinnat
Laivan ravintoloiden raaka-aineiden sisäänostossa suosimme pääsääntöisesti lähituotettuja elintarvikkeita. Suosimme tuottajia, joilla on ympäristömerkittyjä tuotteita tai jotka itse aktiivisesti työstävät ympäristöjohtamistaan. Lisäksi:
- Kalatuotteemme ovat peräisin kestävistä kalakannoista ja vastuullisilta toimijoilta. Suosimme MSC-/ASC-sertifioituja tuotteita.
- Suurin osa käyttämästämme lihasta ja lihajalosteista tulee vastuullisilta suomalaisilta kasvattajilta.
- Meijerituotteiden suhteen suosimme kotimaisia raaka-aineita ja teemme yhteistyötä suomalaisen maitotalon, Valion, kanssa.
- Suosimme Suomessa leivottuja leipomotuotteita.
Suosimme luomutuotteita ja olemme mukana Portaat Luomuun -ohjelmassa. Laivalla tarjottu suodatinkahvi on Meira Kulta Katriina luomua ja aamiaisella tarjoilemme luomukaurapuuroa. M/s Finlandia on Portaat luomuun -ohjelman 4. portaalla ja m/s Finbo Cargo 2. portaalla.
- Ruokatukkurimme on sitoutunut luopumaan virikehäkkikananmunista 2025 vuoden loppuun mennessä.
Kaikkien hankintojen osalta noudatamme vastuullisia toimintaperiaatteita.
Ilmapäästöt
Laivan ja koneiston energiatehokkuus sekä polttoaineen laadukkuus ovat tärkeitä tekijöitä ilmansaasteiden vähentämiseksi. Rikkidirektiivin mukaisesti laivamme Finlandian päämoottorit, apumoottorit ja kattilat käyttävät matalarikkistä polttoainetta (< 0,1 % S) rikkioksidipäästöjen (SOx) vähentämiseksi.
M/s Finlandia seuraa myös luokitusmerkintä CLEAN SHIP:in ympäristösuojelun tavoitteita. CLEAN SHIP:in rakennusteknisten säädösten tavoitteena on estää tapaturmatilanteessa päästöjen pääsy ilmaan ja mereen.
Uudet modifioidut potkurilavat on asennettu optimoimaan laivan tehontuottoa joka puolestaan johtaa polttoainekulutuksen sekä tärinän vähenemiseen ja lisää viihtyisyyttä laivalla.
M/s Finlandialle on myös asennettu uudet, pää- ja apumoottoreiden lämpöenergiaa talteen ottavat pakokaasukattilat. Talteen otettu energia lämmittää laivaa. 90% laivan kohdevalaisimista on vaihdettu energiatehokkaisiin LED-lamppuihin.
Jätteiden käsittely
Eckerö-konsernin laivoilla lajittelemme kaiken toimintamme tuottaman jätteen. Jätettä syntyy niin matkustajapuolen tiloissa kuin laivan käytön aikana. Lajittelemme myös maatoiminnoissamme, eli satamatoiminnassa, konttoreilla ja varastoissa.
M/s Finlandialla jäte lajitellaan seuraavasti:
- poltettava jäte
- biojäte
- paperijäte
- lasijäte
- alumiinitölkit
- metalliromu sekä ongelmajäte
- paistorasva
- muovijäte
- ympäristölle vaarallinen jäte
- jäteöljyt
- jätevesi (harmaa sekä musta vesi).
Puhtaampi vesi
Laivalla on suljettu jätevesijärjestelmä ja jätevesi tyhjennetään aina maihin puhdistuslaitokselle.
Laivalla muodostuu pääasiassa kahdentyyppistä jätevettä; harmaa vesi muodostuu suihkussa ja pesualtaissa käytetystä vedestä ja musta vesi käymälävedestä.
Mahdollisimman korkean puhdistusasteen saavuttamiseksi pumppaamme kaiken jäteveden maihin, kunnallisen jätevedenpuhdistuslaitoksen käsiteltäväksi. Tämän seurauksena jätevetemme fosfori- ja BOD7-pitoisuudet eivät kuormita Itämerta.
Kemialliset aineet
Osallistumme jatkuvaan kehitystyöhön, jonka tavoitteena on kemiallisten aineiden vaihto ympäristöystävällisempiin aineisiin. Esimerkiksi m/s Finlandian keittiössä käytetään biologista lattianpesuainetta, Bioflooria. Sen sisältämät elävät mikrobikannat syövät lattiapintaan tarttuneen rasvan ja muun orgaanisen jätteen. Biologinen lattianpesuaine on korvannut aiemmin käytetyt viemärinhoitokemikaalit.
Siivouksessa käytämme myös perheyritys Fiblonin ammattikäyttöön tarkoitettuja, ympäristöystävällisesti ja vastuullisesti valmistettuja puhdistusliinoja.
Emme käytä myrkyllisiä tinayhdisteitä sisältävää pohjamaalia. Harjaamme pohjan säännöllisesti ja tämän seurauksena laivan polttoainekulutus sekä päästöjen määrät ovat vähentyneet.
Energiasäästöt
- Energiakulutuksen vähentämiseksi ja optimoimiseksi on laivan moottoreiden jäähdytysvettä pumppaaville merivesipumpuille asennettu taajuusmuuttajat.
- CO2-ohjattu ilmastointi kokoushuoneissa vähentää energiakulutusta ja huolehtii että huoneissa on aina raikasta ilmaa.
- M/s Finlandian energiatehokkuutta on kohotettu moninaisin toimenpitein. Laivaan on tehty lukuisia teknisiä parannuksia, esim. Gadcooler-absorptiojärjestelmän avulla laivan koneiden hukkalämpö kerätään talteen ja sitä hyödynnetään laivan jäähdytyksessä kesäisin.
- M/s Finlandia hyödyntää maasähköä, eli maalla keskitetysti tuotettua sähköä, Tallinnan satamassa. Alus kytketään yöaikaan maasähköön dieselvetoisten apumoottoreiden sijaan. Maasähkön käyttäminen parantaa ilmanlaatua. Sillä voidaan vähentää laivojen satamassaolon aikana aiheutuvia ilmastopäästöjä jopa 50–80 prosentilla. Maasähköä käyttämällä vähennetään myös melua sataman ympäristössä. Hanke on osa Euroopan Unionin rahoittamaa Twin-Port III -hanketta, jossa parannetaan muun muassa satamien energiatehokkuutta. Maasähkö otetaan käyttöön myös Helsingin satamassa, kun se on mahdollista.
Ruokahävikin vähentäminen
Meille laadukas ja maukas, kotimaisista raaka-aineista vastuullisesti valmistettu ruoka on tärkeä ja arvokas asia. Ruoan omavaraisuusasteemme on korkea. M/s Finlandialla tarjotusta ruoasta noin 80 % on tehty laivan omassa keittiössä. Koska arvostamme käyttämiämme raaka-aineita ja tehtyä työtä sekä hävikin vähentämisessä syntyviä ympäristöhyötyjä, haluamme panostaa ruokahävikin määrän vähentämiseen yhdessä asiakkaidemme kanssa.
M/s Finlandian ja M/s Finbo Cargon matkustusmäärä oli vuonna 2019 yli 1,9 miljoonaa ja ruokaa ostamme laivalle vuosittain yli 3 miljoonalla eurolla. Kun matkustaja- ja ruokamäärät ovat suuria, hävikin vähentämisessä pienistä puroista syntyy iso virta. Vuositasolla pienilläkin parannuksilla on iso merkitys.
Monta vaihetta ja tapaa vaikuttaa hävikin määrään
Voimme vaikuttaa hävikin määrään useassa vaiheessa. Kaikki alkaa laivalle tehtävistä ruokahankinnoista, mutta voimme vaikuttaa myös valmistuksessa ja tarjoilussa. Matkustajat voivat vaikuttaa, kun puhutaan lautashävikistä. Esimerkiksi Buffet Eckerössä matkustaja annostelee lautaselle sellaisen määrän ruokaa, joka tulee syötyä. Buffetruokailussa on mahdollisuus hakea lisää, jos tekee mieli.
- Hankinnat: Kun teemme ruokatarvehankintoja laivalle, optimoimme ostomääriä, huolehdimme tehokkaasta varaston kierrosta ja teemme yhteistyötä luotettavien tavarantoimittajien kanssa.
- Valmistus: Kun laivojen keittiössä valmistetaan ruokaa laivan ravintoloihin, sen määrä suunnitellaan tarkasti. Esimerkiksi Buffet Eckerön menujen valikoima suunnitellaan siten, että se on erityisruokavaliot mukaan lukien riittävän laaja eikä lisää hävikkiin menevän ruoan määrää. Myös ruoan määrää ja menekkiä valvotaan niin laivan kahviloissa, buffet-ravintolassa kuin rahtialus Finbo Cargollakin. Raaka-aineiden käsittelyllä on myös merkitystä ruokahävikin kannalta. Seuraamme käsittelyn optimaalisuutta. Panostamme myös laadukkaisiin työvälineisiin ja valmistustapoihin, kuten matalalämpökypsennykseen. Keittiössä on käytössä mm. vakuumikone ja lihamylly. Vakuumikoneella yli jäävä raaka-aine saadaan tyhjiöpakattua ja esim. pakastettua sen sijaan, että se heitettäisiin pois. Näin ei synny hävikkiä. Lihamyllyn avulla taas keittiössä lihaa leikattaessa ylijääviä ruhonosia, kuten mm. fileen päät saadaan hyödynnettyä esim. lihapullataikinassa makua tuomassa. Huolehdimme siitä, että henkilökuntamme tietämys ruokahävikin vähentämisen suhteen on ajan tasalla.
- Tarjoilu: Kolmas näkökulma ruokahävikin vähentämiseen syntyy, kun tarkastellaan ruoan tarjoilua. Ruoan esillepano sekä tarjoiluastioiden ja -ottimien koko ovat eräitä huomioonotettavia asioita. Merkitystä on myös pala- ja annoskoolla. Olemme selvittäneet esimerkiksi jälkiruokapöydän kakkupalojen juuri sopivan, asiakkaille mieluisimman koon.
- Lautashävikki: Olemme sijoittaneet ruokalinjastoille hävikin vähentämisestä kertovia infotauluja Buffet Eckerössä ja yhdistämme linjastojen ruokatarjonnan sen jälkeen, kun kattauksen ruuhkahuippu on ohitettu tai jos kattauksessa on vähemmän ruokailijoita.
- Ekologisia pakkauksia: Elintarvike- ja ruokapakkauksia on vaihdettu ekologisiin vaihtoehtoihin, jotka on valmistettu uusiutuvista tai kierrätetyistä materiaaleista. Laivojen ravintoloissa käytämme lisäksi suomalaisen perheyrityksen Fiblonin biohajoavia lautasliinoja.
- - 30 % -tuotteita Bistro & Cafeteria Satamassa: Kahvilan tarjonnasta voi ostaa illan viimeisellä lähdöllä saman päivän tuotteita -30 % hintaan. Tästä viestivät pakkauksissa olevat tarrat. Näin vähennämme kahvilatuotteiden hävikkiä.
Mitä teemme seuraavaksi?
Teemme jatkuvaa kehitystyötä ruokahävikin vähentämisen suhteen. Panostamme uuteen varastojärjestelmään ja entistä tarkempaan raportointiin. Mittaamme syntyvää hävikkiä säännöllisesti molemmilla laivoilla. Tarkkojen mittausten avulla voimme tulevaisuudessa seurata, miten ruokahävikkiä syntyy laivojen eri myyntipisteissä ja ohjata entistä tarkemmin hävikkiä vähentäviä toimenpiteitä.
Maailmanlaajuiset päästövähennystavoitteet
Merenkulun hiilidioksidipäästöjä seurataan ja mitataan aluskohtaisella tarkkuudella MRV-päästöjenmittausjärjestelmän avulla. Verifioidut päästötiedot raportoidaan EU:lle. Merenkulkuala on sitoutunut laivaliikenteen päästöjen vähentämiseen ja päästövähennyshaastetta on ratkomassa yhteistyössä koko meriklusteri. Meri- ja lentoliikenne ovat ainoat liikennemuodot, joilla on koko alaa sitovat maailmanlaajuiset päästövähennystavoitteet.
Globaali päästöjenmittausvelvoite astui voimaan vuoden 2019 alussa. Kansainvälinen merenkulkujärjestö IMO päätti huhtikuussa 2018, että kansainvälisen meriliikenteen kuljetussuoritusten osalta (tonnia/kilometri) hiilidioksidipäästöjä vähennetään 40 % vuoteen 2030 mennessä ja 70 % vuoteen 2050 mennessä. Vertailukohteena on vuoden 2008 taso.
Liikennemäärien kasvusta huolimatta vuotuisten kasvihuonekaasujen absoluuttista määrää vähennetään vähintään 50 % vuoteen 2050 mennessä. Vuoden 2015 jälkeen rikkipäästöjen määrä on Pohjois-Euroopassa vähennetty lähes nollaan. Maailmanlaajuinen 0,5 %:n rikkirajoite tulee voimaan vuonna 2020.
Lue lisää aiheesta Suomen Varustamot ry:n verkkosivuilta ja tiedotteesta.
Yhteiskuntavastuu
Itämeren puolesta tupakantumppien ympäristöhaittoja vastaan
Eckerö Line tukee yhteistyökumppanina Tallinnan kaupungin sekä World Cleanup Day -ympäristöjärjestön kampanjaa, jossa keskitytään lisäämään tietoisuutta luontoon heitettyjen tupakantumppien aiheuttamista ympäristöhaitoista sekä samalla herätetään keskustelua puhtaamman Itämeren puolesta.
Eckerö Line on mukana vaikuttamassa myös siihen, etteivät laivamatkustajat heitä tumppeja mereen, maahan tai kadulle. Aihe on otettu mukaan myös yrityksen sisäiseen ja ulkoiseen viestintään.
Suuri osa maailman muovijäteongelmista syntyy tupakantumpeista, jotka päätyvät luontoon ja meriekosysteemeihin. Tupakantumpin suodatin on valmistettu selluloosa-asetaatti-nimisestä muovista, joka luontoon heitettäessä hajoaa myrkyllisiksi mikromuoveiksi. Itämeren muovijätteestä 50 % koostuu savukkeensuodattimista. Lue lisää täältä.
Suomi100 -juhlavuosihanke
Eckerö Line oli vuoden 2017 yritysyhteistyökumppani Valtioneuvoston Suomi 100 –juhlavuosihankkeessa. Eckerö Line onnitteli satavuotiasta Suomea tarjoamalla Taideyliopisto Sibelius-Akatemian nuorille muusikoille laivan estradin esiintymistä varten kaksi kertaa kuukaudessa työllistäen näin joka toinen torstai kymmeniä nuoria muusikoita. Samalla tarjottiin laivamatkustajille uudenlaisia elämyksiä.
Tukemalla lahjakkaita muusikoita heidän matkallaan, halusimme omalta osaltamme olla varmistamassa, että suomalainen musiikkiosaaminen pysyy maailman huipulla. Tekomme oli lahja Suomen musiikin tekijöille ja ystäville. Uskomme, että musiikilla on yhdistävä ja yhteisöllinen vaikutus. Lahjoituksemme arvo oli noin 100 000 euroa.
Yhteistyöhanke nosti Eckerö Linen myös short listalle Vuoden vastuullinen matkailuteko -kategoriassa Finnish Travel Gala 2018:ssa.
Ylijäämäkankaasta lakanoita Ensikotiyhdistykselle
Eckerö Linen sekä Image Wearin yhteistyön tuloksena luovutettiin toukokuussa 2018 noin 200 Eckerö Linen työvaatteiden ylijäämäkankaasta ommeltua lakanaa Helsingin ensikotiyhdistykselle. Helsingin ensikotiyhdistys on vuonna 1936 perustettu kansalais- ja lastensuojelujärjestö, joka auttaa apua tarvitsevia vauvaperheitä ja heidän läheisiään.
Kangasta jäi varastoon työntekijöiden asujen ilmeen uudistuttua, ja niille saatiin yhteistyön myötä uusi elämä. Kankaat ovat jääneet yli Eckerö Linen työntekijöiden paitapuseroiden valmistuksesta. Myös muita Eckerö Linen vanhoja työvaatteita on laitettu kiertoon. Henkilökunta on ottanut vanhat, vuonna 2007 käytössä olleet klassiset solmiot ja neuletakit takaisin käyttöön.
- Ettevõtte tutvustus
- Eckerö Group
- Vastutustundlikkus ja keskkond
- Ettevõtte tutvustus
- Eckerö Line tegevjuht